Lietuvos „turizmo oskaras“ – viešbučio „Molėtai Hotel“ savininkams

 

Šį penktadienį išdalinti „Turizmo oskarai“ – „Vėtrungės“ 2024 m. sėkmingiausiems turizmo projektams, paslaugų teikėjams. Molėtų turizmo ir verslo informacijos centro teikimu, po VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ sudarytos komisijos vertinimų visuomenė galėjo palaikyti net du kandidatus į sėkmingiausiųjų nominacijas: Molėtus – kaip turizmo traukos vietovę ir naują, ne pilnus veiklos metus skaičiuojantį viešbutį „Molėtai Hotel“ – kaip apgyvendinimo paslaugų teikėją. Džiugu, kad visuomenės dėmesio, balsų internetu nepritrūko naujajam viešbučiui. Laimėta nominacija paskatino susėsti dar vienam pokalbiui su Diana ir Stasiu Vytais.

 

 

Molėtų mieste esate išplėtoję apgyvendinimo paslaugų tinklą: „Gerugnė“, „Vila Kelmynė“. Prieš keletą metų priimate sprendimą statyti viešbutį – pirmą tokio tipo apgyvendinimo įstaigą Molėtų mieste, atkūrus Lietuvos Nepriklausomybę. Kokios šio sprendimo priežastys?

Diana. Atsakymas labai paprastas - Molėtuose vasaros metu trūko viešbučio, kuris galėtų priimti didesnį kiekį turistų ir sportininkų. Atėjus vasaros sezonui, vietos mūsų kitose apgyvendinimo įstaigose kartais neužtekdavo, nes Viloje Kelmynė vykdavo įvairios šventės. Kai šia idėja pasidalinau su vyru, net neįsivaizdavau, kad jis iškart imsis ieškoti tinkamos vietos viešbučio statybai.

Stasys. Tuo metu Molėtai sulaukdavo didelio turistų srauto, tačiau visame rajone apgyvendinimo paslaugų buvo mažiau nei yra šiandien. Visa projekto kelionė nuo idėjos iki viešbučio atidarymo truko ketverius metus. Šiandien džiaugiamės, kad įgyvendinome sumanymą ir galime prisidėti prie Molėtų turizmo plėtros.

 

Kol idėja buvo įgyvendinta, teko įveikti ne vieną kliūtį. Ar atsukus laiką atgal, darytumėt tą patį?

Stasys. Viešbučio statybų procesas buvo kupinas iššūkių. Vos pradėjus darbus, prasidėjo COVID-19 pandemija, netrukus kilo karas Ukrainoje, ekonominė situacija tapo itin sudėtinga – medžiagos smarkiai pabrango, jų trūko. Bankų palūkanos smarkiai pakilo, viešbučių projektų bankai tuo laikotarpiu nefinansavo visai... Tapome sudėtingo laikotarpio įkaitai. Nepaisant to, įsipareigojimai skatino mus judėti pirmyn. Supratome, kad norėdami užbaigti projektą, turime įveikti šiuos sunkumus, kitaip būtume priversti atidėti statybas ateičiai.

Diana. Nesu tikra, kad ryžčiausi kartoti...

Stasys. Jei būčiau įsitikinęs, kad nebus tiek daug iššūkių, drąsiai kartočiau. Pastatyti pastatą yra viena, o štai valdyti viešbutį yra kas kita. Darbas viešbutyje nėra lengvas, tad šis iššūkis išlieka aktualus ir po viešbučio atidarymo. Nepaisant visko, pasiektas rezultatas leidžia džiaugtis įgyvendintu projektu.

 

Gegužės mėnesį bus vieneri metai, kai priimate svečius? Kaip vertintumėte pirmuosius darbo metus? Ar jaučiate sezoniškumą?

Diana. Pirmuosius veiklos metus įvertintume kaip nelengvus. Susidūrėme su iššūkiais formuojant ir apmokant kolektyvą, tai reikalavo daug laiko ir pastangų. Vieni nauji komandos nariai jau buvo savo srities profesionalai, tačiau kitiems reikėjo pasimokyti, kad jie galėtų tinkamai atlikti savo darbus. Nepaisant sunkumų, didžiuojamės savo kolektyvu: viešbučio ir restorano komanda, kurią pavyko sėkmingai suburti. Tai leidžia tikėti, kad tolimesnė viešbučio veikla taps dar sklandesnė ir sėkmingesnė.

Stasys. Gaila, bet sezoniškumas labai ryškus. Nors savaitgaliais užimtumas yra didesnis, tačiau darbo dienomis svečių trūksta. Vasarą situacija buvo daug geresnė – viešbutis nuolat sulaukdavo klientų.

 

Kokias perspektyvas matote ateičiai?

Stasys. Tikimės, kad rekonstravus kelią Vilniaus - Molėtai, sulauksime didesnio žmonių srauto ir daugiau svečių viešbutyje. Šiuo metu tai matome kaip vieną iš trūkumų, geresnis susisiekimas galėtų dar labiau prisidėti auginant mūsų lankytojų skaičių.

Viešbutyje apsistoja nemažai užsieniečių, kurie dažnai praleidžia čia ne vieną, o keturias ar daugiau dienų. Džiaugiamės, kad mus atranda ir kaimynai latviai (gal tai įtakoja kelio rekonstrukcija), kurie mielai praleidžia visą savaitgalį. Mums nesusitarus iš anksto, viešbutyje buvo apsistojusi Latvijos influencerė. Vėliau labai gražiai pristatė viešbutį - kaip jaukią ir puikią vietą poilsiui, o tai dar labiau padidino latvių susidomėjimą. Tai yra svarbus įvertinimas ir motyvacija siekti dar geresnių rezultatų.

 

Kokius tikslus sau keliate, priimdami svečius? Kas jūsų svečias?

Diana. Mūsų tikslas – kad kiekvienas svečias išvyktų su geriausiais įspūdžiais. Visada stengiamės atsižvelgti į klientų norus ir juos išpildyti. Pagrindinė mūsų klientų dalis yra lietuviai, atvykstantys pailsėti. Džiaugiamės sulaukdami ir verslo reikalais atvykstančių svečių. Be to, vis dažniau mus renkasi sportininkų grupės – kai kurie planuoja pas mus sugrįžti ir šiais metais. Kliento sugrįžimą vertiname kaip mūsų darbo vertinimą.

Stasys. Nuolat stebime atsiliepimus įvairiose platformose, ypač „Booking.com“, atsižvelgiame ir į klientų, ir į darbuotojų pastabas. Mums svarbu, kad svečias jaustųsi patenkintas ir laimingas. Žinoma, per šiuos nepilnus veiklos metus pasitaikė keletas klientų, kurie liko nepatenkinti paslaugomis, matyt, to neišvengia nei vienas paslaugas teikiantis verslas. Esame dėkingi visiems, kurie renkasi mūsų viešbutį, ir stengiamės kurti kuo geresnę patirtį kiekvienam lankytojui.

 

Kaip manote, Jūsų viešbutis „augina“ turistų srautą į Molėtų miestą?

Stasys. Tikrai auginame ir jau dabar matome teigiamus pokyčius. Nors tik po metų galėsime drąsiai teigti, kad einame tinkama linkme, bet jau dabar pastebime augantį žmonių skaičių ir džiaugiamės pasiektu progresu. Tačiau tam, kad visiškai įsitikintume sėkme, reikia daugiau laiko.

Pagal „Booking.com“ platformos analizę, šiuo metu esame pirmoje vietoje tarp aplinkinių rajonų tiek pagal užsakymų skaičių, tiek pagal svečių atsiliepimus. Tai rodo, kad mūsų pastangos vertinamos, o Molėtai išlieka itin populiari kryptis, kuo nuoširdžiai džiaugiamės.

 

Ar bendradarbiaujate su vietiniais verslais, pavyzdžiui, organizuojant renginius?

Diana. Taip, ir norime, kad renginių Molėtuose būtų daugiau. Pavyzdžiui, neseniai vykęs šokių konkursas buvo sėkmingas – viešbučio svečiai buvo patenkinti paslaugomis.

Galime pasidžiaugti, kad po vykusio Molėtų verslo forumo sulaukėme čia sugrįžusių dalyvių. Jiems labai patiko ir viešbutis, ir Molėtų atmosfera. Dažnai žmonės atvažiuodami į Molėtus su savimi pasikviečia draugų, susiplanuoja savaitgalį ir puikiai čia atsipalaiduoja.

Stasys. Tikėjomės sulaukti daugiau konferencijų. Turime viską, ko reikia: konferencijų salę, maitinimą ir profesionaliai aptarnaujantį personalą. Esame pasiruošę užtikrinti, kad kiekvienas renginys praeitų sklandžiai. Apskritai džiaugtumėmės kuo didesniu renginių mūsų mieste bei rajone skaičiumi. Kuo daugiau renginių, tuo daugiau svečių. Labai laukiame gerų idėjų būsimam parkui, kuris kuriamas prieš mūsų viešbutį. Siūlome ir savo matymus, galimą parko koncepciją.

 

 

Restoranas – pliusas ar minusas viešbučiui?

Diana. Restoranu dažniausiai naudojasi viešbučio svečiai, jie beveik visada rezervuoja staliukus vakarienei. Dėl to savo veiklą daugiau orientuojame ne į vietinius gyventojus, o į turistus ir viešbučio svečius. Dažnai ir molėtiškiai užsuka praleisti vakarą jaukioje aplinkoje, kitokioje nei namai.

Stasys. Manome, kad restoranas yra didelis mūsų viešbučio privalumas. Jis ne tik suteikia galimybę mėgautis pusryčiais, o tai ypač aktualu mūsų svečiams, bet ir yra patogus sprendimas renginių metu. Svarbiausia, kad čia galima viską gauti vietoje: pavalgyti, išgerti kavos, nereikia niekur vykti ar užsakinėti maisto iš kitur. Restoranas suteikia mūsų viešbučiui papildomo komforto, kurį svečiai vertina. Molėtiškiai irgi mūsų restoraną pamėgo ir naudojasi maitinimo paslaugomis.

 

 

Grįžkime prie progos, kuri pakvietė susėsti bendram pokalbiui. Sėkmingiausias apgyvendinimo paslaugų tekėjas. Atrinkti į nominuotųjų trejetuką, įvertinti visuomenės – ką jums tai reiškia?

Diana. Tai įvertinimas. Kūrėme iš inercijos, dėl miesto svečių, nuostabaus mūsų Molėtų krašto. Apie tokį įvertinimą net negalvojome...

Stasys. Aš džiaugčiausi, net jei tai būtų ne mūsų su Diana projektas. Ši nominacija - tai įvertinimas ir Molėtams! Viešbutis kitame rajone, manau, būtų mažiau pastebėtas nei šiuo atveju, kai yra Molėtuose. Čia juk viskas tikra... Didžiuojamės tuo, ką jau pavyko pasiekti. Ir toliau stengsimės kurti vietą, kurioje kiekvienas svečias jaustųsi laukiamas, vertinamas. Mūsų tikslas – teikti aukščiausio lygio paslaugas, kurti jaukią, šiltą atmosferą, kur žmonės norėtų sugrįžti dar ne kartą. Tikimės, kad tuo prisidedame didindami Molėtų krašto patrauklumą, skatindami turizmą.

Diana. Čia Molėtai... Čia mūsų namai...

2025 - 01 - 24