Keturiasdešimt pirmasis Molėtų turizmo ir verslo informacijos centro „Tikros istorijos“ pasakojimas.
Greta ir Modestas Šėžos – duetas, kuris stovi už pabėgimo kambario „Brainbusters“ vairo. Modestas – molėtiškis, čia užaugo ir gyveno, vėliau išvažiavo studijuoti į Kauną, po studijų norėjo išbandyti gyvenimą sostinėje, bet po kurio laiko grįžo į gimtąjį miestą. Greta – vilnietė, kuriai tuomet dar būsimas vyras pasiūlė gyventi ir šeimą kurti Molėtuose.
Pora Molėtuose gyvena dvejus metus. Greta ir Modestas yra pabėgimo kambarių entuziastai, todėl sugalvojo sukurti naują pramogą ir Molėtų mieste. „Jau nebesuskaičiuojame, kiek jų esame aplankę Vilniuje ir Kaune. Kadangi Molėtai plečiasi, tampa vis didesniu traukos centru, o pramogų čia beveik nėra, ilgai galvojome, ką galėtume pasiūlyti, kad būtų ką veikti tiek vietiniams, tiek atvykstantiems atostogų“, – pasakoja sutuoktiniai. Poros sukaupta patirtis leido įvertinti, kas pabėgimo kambariuose pasiteisina, o kas ne, kokios užduotys įdomiausios ir kokių klaidų nedaryti. Taip pat idėjų sėmėsi iš užsienio praktikos, o kai kurioms užduotims sugalvoti pasitelkė ir dirbtinį intelektą.
Pabėgimo kambarys – tai pramoga, kur reikia iššifruoti užslėptus kodus ir per tam tikrą laiką, įveikus visas užduotis, rasti išėjimą iš kambario. „Žmonės domisi, ar planuojame atidaryti daugiau pabėgimo kambarių, tai suprantame, kaip išties gerą ženklą, kad pramoga patiko. Tokių, kuriems nepasisektų, kol kas neturėjome, ir, tikimės, neturėsime, nes kiekvienam klientui linkime tik geriausių patirčių. Labai įdomu stebėti, kaip skirtingi žmonės skirtingai mąsto, bandydami rasti reikiamus kodus, ką nors iššifruoti ar suprasti, kokią užduotį reikia įveikti toliau“, – džiaugiasi savininkai.
Pabėgimo kambaryje tamsu, tad visuomet, prieš įeinant į pabėgimo kambario patalpą, žmonėms duodami žibintuvėliai, kad galėtų pasišviesti ir matyti, kaip atlikti užduotis. „Įsimintiniausią atsitikimą kol kas turime vieną, bet jis pareikalavo ir mūsų pačių greitos reakcijos bei kūrybiškumo, sprendžiant problemą. Vieniems pirmųjų mūsų klientų vienas iš žibintuvėlių išsikrovė po 5 minučių nuo pramogos pradžios, o papildomo tuo metu neturėjome, tad teko greitai suktis iš padėties ir po durimis kišti mobilųjį telefoną su įjungtu žibintuvėliu. Gavome gerą pamoką ir nuo to laiko naudojame ne tik įkraunamus žibintuvėlius, bet turime ir papildomų, jei kažkuris, jau prasidėjus veiksmui, nustotų veikti“, – pasakoja sutuoktiniai.
Pabėgimo kambarių mėgėjų Modestas su Greta sulaukia ne tik iš Molėtų, bet ir atvykstančių lankytojų iš Vilniaus. „Brainbusters“ įkūrėjai klientų patys neieško: „Norisi, kad žmonėms patiktų pati pramoga, o ne apsilankytų joje tik iš reikalo. Turime paskyras socialiniuose tinkluose, kuriuose ir reklamuojamės, taip pat esame iškabinę skelbimus miesto skelbimų lentose, kad pastebėtų žmonės, nesinaudojantys socialiniais tinklais. Kai pakviečia, sutinkame būti renginių Molėtuose rėmėjais, kas irgi savaime didina žinomumą“, – pasakoja pora. Domėjimosi pramoga Modestas su Greta tikrai sulaukia, bet pastebi, kad trūksta informacijos, kas yra tas pabėgimo kambarys ir ką jame reikia daryti. Jaunoji karta tikrai yra girdėję ar išbandę, tačiau kiek vyresni žmonės to nežino. „Bandome skleisti žinią apie pačią pabėgimo kambario pramogą ir, žinoma, kartu didinti savo pačių žinomumą kuo plačiau, kad mus atrastų dar daugiau žmonių“, – mintimis dalinasi Greta.
„Kurti verslą visuomet sunku. Ir visai nesvarbu, ar tai darai didmiestyje, ar mažesniame mieste, tokiame kaip Molėtai. Kiekvienas verslas turi savų rizikų, kurių iš anksto nepamatuosi: negali žinoti, kaip žmonės priims naują dalyką ir su kokiais iššūkiais teks susidurti“, – mintimis ir pastebėjimais dalijasi Modestas ir Greta.
Kaip ir kiekvienam, kuriant kažką nauja, atsiranda įvairių iššūkių, su jais teko susidurti ir Modestui su Greta. Kaip jie pasakoja, didžiausias iššūkis buvo tai, jog nežinojo, ar ši pramoga sudomins žmones, gyvenančius Molėtuose. Didžiuosiuose miestuose – Vilniuje ar Kaune – pabėgimo kambariai yra labai populiarūs ir, norint užsirezervuoti laiką, tai padaryti sunku, nes trūksta vietų. Kitas iššūkis – patalpų paieška, nes tai specifinė pramoga, kuriai netinka mažos patalpos, arba strategiškai nepatogios vietos, prie kurių sunku privažiuoti. Šeima nenorėjo didelių investicijų, nes nežinojo, ar ši veikla pasiteisins. Tad suradę patalpas Naujajame Molėtų turguje suprato, jog šis pasirinkimas yra tai, ko jiems reikia.
„Brainbusters“ pavadinimas – tai sąsaja su pačia pramoga, kad būtų suprantamas ir atpažįstamas tikslinei auditorijai, nes įkūrėjai ateityje planuoja plėsti ir veiklos sritis. O planų pora tikrai turi – ir plėsti jau esamą pabėgimo kambarį, ir vykdyti papildomas veiklas.
„Molėtai – mažas miestas, žmonės vieni kitus pažįsta, nieko nenuslėpsi, neapgausi, tad labai norisi tikėti, kad visi kuria geresnę aplinką čia gyventi, veikti ir kurti iš širdies“, – šūkiui „Molėtai – čia viskas tikra“ pritaria sutuoktiniai.